Benimsediğimiz Öğretim Modeli

Alfa Grup Eğitim Kurumları olarak 3E öğrenme modelini ödevlendirme sistemimizde, 5E öğrenme modelini 9 ve 10.sınıflarımızda ve 7E öğrenme modelini de proje bazlı çalışan öğrencilerimizde ve olimpiyat uygulamaktayız. Okulumuzda çocuklarımıza bilgiyi sadece öğretmenin, hatta en kötüsü ezberletmenin yeri yoktur. Yaşadığımız yüzyılda önemli olan, çocuklarımızın öğretilen bilgilerden yeni bilgilere ulaşabilmeleridir. Yani çocuklarımız, öğrendikleri mevcut bilgilerden hareketle yeni bilgilere kendileri ulaşabilmelidir. İşte, yapılandırmacı yaklaşım da bu amaca hizmet etmektedir.

‘öğrenme halkası’ modeli olarak da adlandırılan bu yaklaşımın temelini Piaget’in zihinsel gelişim ve yapılandırmacılık yaklaşımı oluşturmaktadır. Öğrencinin öğrenmede aktif bir konumda olması gerektiğini savunan yapılandırmacı yaklaşım, bireyin yaşadığı deneyim ve tecrübeler sonucunda elde ettiği yeni bilgiyi kendisinde var olan eski bilgi ile ilişkilendirmesi sonucunda yeni bilgiyi yapılandırması ve anlamlandırması olarak tanımlanır.

Yapılandırmacı yaklaşımda bireyin geçmişte edindiği tecrübeleri, deneyimleri ve bilgileri önemlidir aynı zamanda bireyin kendi öğrenme sorumluluğunu alması gerekmektedir. Birey bir bilgi ya da kavramı duyduğunda bunu ilk olarak var olan bilgileri karşılaştırıp anlamlandırmaya çalışacak ve zihinde var olan şemalarla ilişkilendirecektir. ‘Bu yaklaşımın amacı öğrenilen bilginin aynı şekilde tekrar edilmesi yerine bilginin anlamlandırılarak transferinin sağlanması ve yeniden yapılandırılmasıdır.’